Zombieguts






Cats klänning liknade en dyrbar gobeläng snattad i bara farten under ett besök på Versailles, draperad i frasande veck, som ur vissa vinklar uppfattades som helt improviserade, ur andra fullständigt logiska, runt om hennes tunna midja och bräckliga axlar. På fötterna bar hon mörkt dygröna skinnsandaletter av fiskfjäll. Hon lutade sig över broräcket och visslade på spöken. Jag lutade mig närmare henne och drog in ett djupt andetag. Som vanligt doftade hon ingenting. Jag slappnade av och tog in utsikten. Ultramarint och guld. Trafik. Nyklassicistiska fasader. Cat skrämde halvt ihjäl mig då hon med en giftorms snärtade snabbhet grep tag i min hand. Jag bet mig i tungan och försökte dölja min chock så gott jag kunde i den iskalla vinden. 

"Imorgon ska jag skriva dig ett brev”, sade hon med blicken riktad nedåt mot pråmen som passerade under oss. Påpälsade sjömän sprang omkring mellan skuggorna. Lanternorna blinkade i vitt och rosa. "Jag ska förklara allt. Och förklaringen gör sig bäst på melodramatiskt manér. Försöker jag säga allt till dig nu kommer jag låta som en missanpassad idiot. Jag pratar inte mycket. Jag vet inte hur man gör." Jag fnös till; någonstans inuti fnyset fanns också ett skratt, jag visste inte vad jag skulle tro längre.
"Wild child”, sade jag, "nu pratar du efter manus. Var inte sentimental. Du pratar mer än anyone jag någonsin träffat."
"Inte idag."
Hon ryckte bort lösögonfransarna och lät dem singla ned i skummande ränder, där pråmen just dragit förbi och försvunnit. 

Jag skakade av hunger och oktober. För andra gången på en dag tänkte jag på New York och längtade efter rostad lök och riktig centralvärme. En varm tår, som i mötet med den kalla kinden verkade förångas i gryningen, smög sig ned mot min mungipa. Jag kände mig så död inombords, plågad av en sorts apatisk panik. Ifall sanningen jag sökte inte fanns här, vart skulle jag då leta?    

Surfing, neon och Place Émile Goudot, vart tog ni vägen? Frukost på stående fot? Klassikt erotiska verk och chokladmousse på burk? Fram med halsdukarna och ut på balkongerna! Jag har tillverkat en playlist, färgad av min leda. Klicka nu!  

Andra luggar


Kommentarer
Postat av: julia.

älskar bilden då hon står på bordet i värsta klännigen och skorna, helt underbart! och den andra bilden. höstkvällar och nätter...

2010-09-10 @ 09:21:02
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-19 @ 01:12:16
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0