I'm Albus Percival Wulfric Brian Fucking Dumbledore. Who tha hell are you?






Att vara full i regnet på Julian Casablancas och falskskrika vartenda ord rätt då han skrålar the Modern Age som extranummer.

Att se en enorm heliumballong formad som en enhörning lyfta till väders under Vampire Weekend. 

Den här låten. 

Att hångla och hånglas sönder för meningslöshetens skull och tänka främling min, jag släcker endast törsten med dig, att vakna upp och inte riktigt vilja borsta tänderna, för att behålla den klibbiga smaken av någon annans lakritssmakande saliv så länge det går.

Att sitta på någons axlar och fånga små röda pappersfåglar på Kent och undra ifall det finns någon symbolik i att jag fångar just den med en bruten vinge. 

Att ligga och dåsa som boskap längs de vita strecken på ljummen, brun asfalt, i mitten av en väg där det vanligtvis bara passerar beige trafik som riktar blicken på skavanker men som nu är avspärrad, utanför musikskolan, i slagljus som närmast kan beskrivas som Asiatiskt, med den kanske finaste människan jag någonsin känt och lyssna på Patti Smith. Hon sjunger en av mina favoritlåtar med Stones och hon ryter att vi ska rädda världen tillsammans. Hon är så underbar. Hon är så obeskrivligt ful och så jävla vacker att jag inte alls vet vilket starkt adjektiv jag ska ta till för att beskriva hur mycket jag älskar henne.  

Underskatta inte gubbig grillfestrock och gitarrsolon av den gamla skolan!

Belgiska våfflor är gott. 

Med hjälp av rödvin i uppdelat i många, många plastglas blir man förvirrad, korkad och glad. Jag citerar:
"Graaaahhh...Vilket... Vilket vilddjur!"
Bekantskaper som inte riktigt är vana med sådana snuskigheter skrämdes av min fullständiga uppriktighet.

Röda rislampor i ett kinapalats som vanligtvis bara är trött, sprucket, flagnat och fult. 

En primat till äckligt snorpackad slusk som förtjänar de värsta svärorden någonsin invented by mankind sparkade mig i huvudet under the Hives. Aj. Och jag hade redan migrän. AJ. Om några år skrattar vi åt det här.  

Att hata Jay-Z av hela mitt jävla hjärta men ändå grina som en hund, oavbrutet under hela konsären; inte av självriktad skam, inte av mental labilitet, inte för att jag är så arg på mig själv för att jag inte kan förstå grejen, dela gangstaglädjen, utan över att jag tycker att han är så fucking cool. Och ödmjuk. Och mänsklig. Och inte Kanye West som verkar vara dum i huvudet. Och att han kramar om flickan med vacklande ben som hjälps upp på scenen av vakterna och trettiotusen människor vrålar för hennes skull. Och för att Beyoncé står i kulisserna och ser på. Och Forever Young. Och tändare.

Precis.


Kommentarer
Postat av: Anna

"Dom har shorts!!"

2010-07-04 @ 19:32:41
Postat av: julia

AHHHHHHHH, MIN LÄNGTAN EFTER FESTIVALFESTIVALFESTIVAL BÖRJAR NÅ ABSURDA PROPORTIONER!!!!!!! nästa vecka: ARVIKA HERE I COME (HAND I HAND MED MIN POJKVÄN)!!!! FULLKOMLIG GLÄDJE HERE I COME!!! ALKOHOLHALTIGA DRYCKER HERE I COME!!! STORMKÖK HERE I COME!!! FLIPPIN BÄSTIVAL HERE I COME!!!!!!!

2010-07-07 @ 09:31:43
URL: http://ohhboy.blogg.se/
Postat av: Isabelle

åååh vad härligt!!!!!!!!!! JAG VILL OCKSÅ PÅ FESTIVAL!!! SÅ SJUKT MYCKET VILL JAG PÅ FESTIVAL.



mina föräldrar är dumma.



gud vad härligt, jag vill till peace!!!! :D óch arvika, och emmaboda, och popaganda....

2010-07-10 @ 00:55:17
URL: http://isobelskareng.blogg.se/
Postat av: Kaptenen

kom hem nu nu nu nu nu nu nu nu

2010-07-10 @ 16:15:45
URL: http://thisisnotafuckingdiary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0