Tvilling - c'est moi!




Min mamma har en bok om astrologi. Om astrologi och kärlek
.

Framsidan är plastig, föreställandes två siluetter av en man och en kvinna som håller om varandra i en brandgul solnedgång, övertäckta av ett vräkigt, färgglatt 80-tals typsnitt. När jag var liten berättade mamma att om man var kär i någon så skulle man kolla i boken eftersom den visste ifall man passade ihop eller inte. Jag blev fascinerad av den, en bok som var så magisk . Den var som trollkarlen från Oz.

Första gången jag belv kär, eller kär och kär,  jag var väl sju, så kollade jag genast upp i boken ifall jag och han passade bra ihop eller inte. I boken fanns massor med ord jag inte förstod, men budskapet stod klart: Vi passade inte ihop. Jag blev så arg och ledsen att jag kastade boken i väggen och inte öppnade den igen förrän på åtta år.

I Boken finns det beskrivningar av varje stjärntecken
. Där står det om härskande planet och kroppsdelar, omtyckta personlighetsdrag och turdagar och turnummer, städer och länder där man har störst chans att bli lycklig. Jag tog aldrig något av det där på allvar, ända tills jag och en kompis en fnissig eftermiddag letandes efter sexböcker kom över den här ännu en gång, orörd på flera år. När jag läste igenom tvillingarna blev jag rädd. Allt stämde perfekt.  


Tvillingarna - 22 maj - 21 juni

Polaritet: Maskulin
Element: Luft
Kvalitet: Förendelig
Härskande planet: Merkurius
Dominerande kroppsdel: Händer, Armar, Skuldror och lungor
Mest omtyckta drag: öppenhet
Säger ofta: "Jag tänker"
Turdag: Onsdag
Turnummer: 5 och 8
Magisk födelsesten: Agat
Färg: Gul
Städer: Versailles, London, San Francisco, Melbourne
Länder: USA, Wales, Belgien
Blommor: Liljekonvalj och lavendel
Träd: Nötbärande träd
Metall: Kvicksilver
Djur: Färggranna fåglar och fjärilar

Tvillingen är konstnärens och uppfinnarens tecken. Kvicksilvret är en bra symbol för dessa människor, dominerande av ett snabbt tempo, i tanke och handling. Tvillingar är ofta nervöst lagda. De pratar ofta fort och presenterar den ena idén efter den andra. Leta inte efter någon fast punkt i deras tillvaro. Blotta tanken på en sådan är främmande för dem. Snarare ändrar Tvillingar åsikt och inställning regelbundet och med stor entusiasm. Detta tecken har ofta svårt att koordinera tankar och känslor och håller vanligtvis dessa dimensioner skiljda från varandra.

Tack vare sin tvillingnatur kan tvillingar hålla igång flera saker samtidigt - även älskare. Även den mest stadgade tvillingen ger alltid utlopp för sin fantasi. Tvillingar är ett lufttecken, inte konstigt att det är svårt att få grepp om dem.

Tvillingar måste ha frihet för att trvias ordentligt. Tvillingar är för det mesta roliga att umgås med och sätter krydda på vilken tillställning som helst, men det är mycket svårt att få dem att anpassa sig efter några andra regler än deras egna.

Tvillingar karaktäriseras av att de ofta gör ett tidlöst inryck, som om de på något vis var för upptagna för att åldras. Folk attraheras lätt av personer av detta tecken. "Överflöd" beskriver tvillingarna med ett ord, och de strävar ständigt efter att ha ett så roligt och varierat liv som möjligt. Tvillingar ser unga ut, handlar som om de vore det och sätter fart på allt de kan. 

Marilyn Monroe var en typisk tvilling - hon var en annorlunda kvinna för varje man som lärde känna henne. Varje fotografi av henne visade en ny sida av hennes personlighet, Hon verkade aldrig åldras, men förändrades ständigt. Hon var mycket attraktiv, men ingen man klarade av att leva med henne.
  

Kommentarer
Postat av: Anna

En del stämmer, men inte allt ;D (mig alltså ;)

2009-02-05 @ 15:37:41
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: yollande

en del stämmer för mig oxå :D (my brith date 23may) :D

2009-02-05 @ 19:36:32
URL: http://yollande.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh!



Har du kvar boken?

Jag är våg, kan du inte skicka sånt till mig :)

2009-08-18 @ 16:11:29
URL: http://jennymoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0