Hjärtslag och snöblandat regn







Jag vill inte tvätta bort svetten, intorkad i de rödlila vecken där korsettens stödskenor klämt huden. Jag vill inte torka av sminket från ansiktet, skimret och svärtan, rycka bort lösögonfransarna ifrån klisterklumparna, massera mina stela, bultade fötter som askgråa hänger i obestämd vinkel.

Jag vill behålla den här känslan.  

All hektisk trängsel, sista-minuten-kollen, denna oändliga väntan, ledet påväg mot giliotinen. Hjärtat stannar i halsgropen då ljuset släcks ute i scenvingen. Jag förflyttar min egen kropp ut mot mitten, känns som om jag står utanför alltihopa och bara ser ned ifrån en balkong långt borta, högt upp, det här är bara en underlig feber, ett akvarium. Pulsen skakar, lungorna får inte plats i dräkten, hjärnan totalt blank. Magentaskenet lyser upp våra siluetter mot väggen. Musiken detonerar. Jag flyger. Allt är över på tre minuter.

Sedan Jubel. Högt, vibrerande, bussvisslande, fotstampande, underbart jubel. Kolsyra i nervsystemet, helt berusande, en jävla drog. Jag kan faktiskt dö nu. Det är säkert.   

Jag behöver varken mat eller sömn. Men jag behöver det här. För alltid.

Gene skulle ha varit stolt över mig ikväll.




Kommentarer
Postat av: z

helt helt sjukt att du har nått din dröm (en så vacker också!) i 17 års åldern. helt sjukt och imponerande, och jag vill också. Du är beundransvärd!

2009-12-05 @ 22:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0