Det fulaste ordet i världen







Det fulaste ordet i världen är Tumör. Och det fulaste ordet i världen rimmar inte med mamma.


Jag vet att hon kommer att klara sig, att allting kommer att bli precis som förut. Hennes sår kommer att läka och hon kommer att kunna skära maten själv igen och skratta igen och hennes hår kommer att växa ut igen när det fallit av. 

Det kommer att bli julafton och snöstorm och skidsäsong och tö och vår igen. Allt kommer att ordna sig.

Men ändå. Att se min mamma vek som en kraftlös sparvunge, sovandes under tre filtar och knappt verka andas, bräcklig, klen, gråblek, glasaktig, har aldrig fått mig att vara så nära gråten precis hela tiden.   


Kommentarer
Postat av: julia.

nej, nej. det gör det inte.

2009-12-13 @ 13:07:06
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Anna

å, världens jättebamsekram till dig! det kommer att ordna sig, fastän det inte alls känns som om det, så kommer det att ordna sig. bara ta hand om varandra.

2009-12-13 @ 19:46:50
Postat av: z

Izzie, jag önskar att jag kunde komma till dig och ge dig en jättestor kram, gång på gång, när du behöver det... jag vet inte vad jag ska säga, är helt skakig nu, men snälla - ingen av er får ge upp, för att hopp & kärlek övervinner allt. jag lovar! det kommer att fixa sig, det måste det göra, det ska det göra. som det står ovanför, ta bara hand om varandra. gör det, Iz, och det kommer att ordna sig.

2009-12-18 @ 22:49:13
Postat av: Emma

Jag håller med - det är verkligen världens fulaste ord!

2009-12-19 @ 15:51:11
URL: http://iamemma.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jättestorkram till dig Iz! Jag ska se till att be till din mamma och din familj

2009-12-19 @ 19:37:39
Postat av: Anna

god jul, izzie! jag hoppas att du får världens finaste jul med massor av klappar och kärlek. kramar.

2009-12-24 @ 18:10:26
Postat av: Sofia i London

jag vet precis vad du går igenom =(

2009-12-27 @ 17:06:29
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: julia.

izzie, hur går det med din mamma? hur mår du? jag önskar att jag bara kunde hålla om dig...

2009-12-31 @ 09:47:56
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: Anna

ja, jag blir orolig när du inte uppdaterar! jag hoppas verkligen att allt är okej, både med dig och din mamma. jag lämnar min mejladress, du får jättegärna mejla om du har ork, lust, vilja att prata med en främling som bryr sig (fast det är helt okej om du inte gör det, det är inget krav alls - bara om du vill, puss!).



och gott nytt år, izzie, jag hoppas verkligen att det blir ett fint år.

2009-12-31 @ 10:51:24
Postat av: emma

kramar i mängder

min mamma hade en tumör med

men hon mår bra

det blir bra sen, även om det är jobbigt

2010-02-08 @ 18:06:36
URL: http://ohsweetheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0