De söta polisongernas förlovade land








En av dem går förbi. Andningen kommer av sig ett slag. Hans rödlätta hår växer likt en mopp ned över ögonen, och vid öronen rufsar sig ett par perfekta polisonger (Tänk mer Mr. Dracy, mindre Wolverine och medge att polisonger är underbart). Han har jeans, läderboots och brun, trång manchesterjacka. Flämt.   
   Vi skulle lika gärna kunna befinna oss i en dimmig källare i Liverpool (Livöpouul). Eller i en trång tegelgränd i ett mulet Birmingham (Bööööömingh'm). Rockpojkar, dessa bedårande vackra rockpojkar. De får mig på knä bara genom att visa sig i sina sjabbiga jackor och sina neck racks, och det kryllar av dem överallt i den här stan. Oturligtvis aldrig när man är beredd. Svälj.
   Blickar möts, blod pumpas till ansiktet. Stirrig men vågar inte stirra så man stirrar på sina fötter, naglar eller i sin bok istället. Kroppen bultar, alldeles fuktig. Ett dammsugarslurp i magen, ljudet då man spolar i en flygplanstoalett. Gulp.
   När jag tittar upp igen från min oerhört intressanta tidning som jag inte ens läser i ser jag bara hans ryggtavla vandra iväg. Händerna i fickorna såklart, axlarna uppdragna. Han försvinner runt hörnet.

Bröstet skenar till Sydpolen. Jag förbannar mig själv. Ett hej hade varit så lätt men ändå svårast i världen.


Kommentarer
Postat av: Sofia i London

hahahah jag älskar att säga "livööpuuuuuule" för det låter så roligt!!



sådär blir jag också, fast inte bara för rockpojkar utan för alla söta pojkar. jag misstänker att jag har allvarliga problem. jaja...

2009-08-14 @ 15:28:47
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: joint

sv: En riktigt god idé! Speciellt med tanke på att man kan resa inom EU med sitt leg som pass, bara att sticka :D Vill du hänga med till Paris? (a)

2009-08-14 @ 17:58:11
URL: http://gotlandsgatan.blogspot.com
Postat av: FeliciaR

Bra beskrivit, exakt sådär gör jag jämt när jag springer in i stiliga unga män :(



Kan man säga hej till främligar? Om man kan det borde man börja göra det oftare, man vet ju aldrig vad som kan hända. Vilket sätt att träffa nya personer på?!

2009-08-15 @ 09:44:13
URL: http://konstochkonstigheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0