Hur kommer jag att se ut när jag är 75??


Igår fyllde min söta farmor år, så vi åkte dit och fikade. Det är långt dit men värt det, eftersom farmor gör kladdkaka med 70 % kakao. Jag älskar att vara hemma hos farmor och farfar, deras hus är så stort, luftigt och har inte alls den där knäppa lukten som alltid finns där det bor gamla människor. Det luktar liksom en blandning mellan lammstek och oljefärger, jättegott, även fast det inte låter som det. Farmor står alltid i köket och farfar sitter i sin ateljé och målar tavlor. Han har bara en arm, men han måler jättesnyggt ändå.

Deras hus är också fyllt med jättemånga häftiga grejer. Farfar jobbade nämligen för något slags företag som gjorde att han var tvungen att resa runt mycket, och då menar jag mycket. De har uppstoppade papegojor, indianpilar, krympta huvuden, anakondaskinn och vattenpipor, för att nämna lite. Undrar om min Farafar var Indiana Jones...

En annan sak som är väldigt läskig, är att jag fick se ett foto på farmor när hon var ung. Det ser ut som en spegelbild av mig, förutom att hon hade kolsvart hår och jag har ljusblont. Det har fått mig att fundera på ännu en grej... Kommer jag att se ut som farmor när jag fyller 75??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0