Tonårsmagi




Som av ett trollslag kan allt fult, kornigt och grått lysa upp i en miljon små juleljus, som i jul-coca cola reklamen ungefär. 

Mina ben darrar fortfarande som asplöv. Fan ta högklackade skor. Jag skojar bara. Men över tolv centimeter kan vara farligt för hälsan i vissa fall då hjärtat vill skena iväg lite väl fort och hårt. 

Jag känner mig som en total idiot. Men samtidigt så är det en mycket skön känsla. Han är sig lik, men ändå så annorlunda. Han är vacker. När han slog armarna om mig ville jag nästan gråta och aldrig släppa taget. Jag insåg inte hur mycket jag saknat honom tills han sa hej.  

Jag är kär, mes cheriés. Jag är så kär att jag inte vet vad. 

Glöm inte det här. Aldrig:

Oavsett hur tjock dimman du irrar runt i kan vara, oavsett hur hopplöst allting känns, så lättar den när du minst anar det. Det är kärlek. Kärlek. Kärlek. Kärlek. Kärlek. Det finaste som finns.

Granen står i vardagsrummet. Det luktar pepparkakor. Snöflingorna faller tätt. Det blir en vit jul trots allt. Den bästa, vita julen någonsin. Kärlek.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0