Lyssna på musik bör man annars dör man

Jag tappade bort min mp3 förra helgen. jag har inte riktigt vetat vad sedan dess. Vad jag ska göra nör jag plötsligt sitter ned, inte vet vart jag ska göra av fötterna och allt är ... tyst... tyst... tyst... Då får jag fan Panik! Fy för tystnad, det gör mig nervös. Kanske för att det aldrig, aldrig är tyst hemma hos mig. jag måste ha ljud!

Därför har jag lånat ungefär 100 skivor på biblioteket, och lyssnar nu konstant.  De är mycket bra, förutom att man måste sparka till skrivbordet lite då och då för att Håkan hellström inte ska haka upp sig.

De här låtarna lyssnar jag väldigt mycket på just nu: (100 skivor, mina skivor samt musikfiler)

- Forever young - Bob Dylan (Enligt mej en av hans bästa låtar)

- The kids aren't all right  - Offspring (Min far hatar den här låten. Så jag älskar den)

- Ironic - Alanis Morisette (perfekt för en vintemorgon då man är så trött att man knappt kan stå rakt)

- I Want you to want me - Cheap Trick (Så enkel, så bra. Denna gör mig så glad.)

- Angie - Rolling Stones (Världens bästa låt nästan. jag lyssnade på den för första gången när jag satt under mitt äppelträd efter det hade regnat. Varje gång jag hör den tänker jag på blött gräs och äppledoft.)

- Wild Horses - Rolling Stones (stryk ovan, det här är den bästa låten som finns. Jag älskar allt med den. Just nu har jag hittat en väldigt sällsynt version.)

- Your Precious love - Marvin Gaye och Tammi Terrel (Åh, den är så mysig. Jag sjunger alltid med mycket i refrängen. Väldigt falskt såklart.)
 
- Close your eyes - ??? (Jag hörde den i en video på youtube och blev kär. Har ingen aning om vem som sjunger)

- Over my head - Fray (Jag hörde den i en fanvideo på Youtube till Factory Girl. Den verkar fånga vemod och tragisk dekadens i en och samma punkt)

- Iris - The Goo goo dolls (Olycklig kärlek från 90-talet. Mys...)

- Bad news - Rilo Kiley (Bad news, baby, I'm bad news...)

- Den fulaste flickan i världen - Håkan Hellström (Åh, Tonårsmagi...)

- La vie en rose - Josephine baker (En vacker version på Ediths vackra låt)

- The Prime ministers love theme - Love actually (Ni vet när den lilla pojken springer igenom säkerhetskontrollen på Heathrow för att han vill säga hejdå innan den lilla flickan han är kär i reser iväg. Åhhh, den ger mej kärlekssvallningar!)

- A little help from my friends - Beatles (Denna låt gör mig glad eftersom den får mej att tänka på alla som gör mej glad) 

- Satisfaction - Rolling Stones (Jag vill se denna låt live! nu!)

-  All you need is love - Beatles (Ja, vad säger man. Denna låt ska spelas på mitt bröllop. Oliver ska spela trummor.)

- Det är så jag säger det - Håkan Hellström (Flashback till Peace and Love. Underbara ögonblick!)

-  The waltz - julie Delpy (Jättefin akustisk sång som julie har skrivit själv. Den känns väldit Paris.)

- Vi två, 17 år - Håkan Hellström (Den här låten gör mej kär.)

- 99 red ballons - Goldfinger (En gång ska jag stå på toppen av ett hus, lyssna på denna och släppa ut 99 röda heliumballonger. Oui!)

- Come here - Kathy McCarty (Det här är en av de finaste jag vet just nu.)

- Uppsnärjd i det blå - Håkan Hellström (Japp, det är jag rätt ofta numera känns det som)

- Living Life - Kathy McCarty (Den här är fin)

- All I want is (Julie Delpy) - ??? (Hörde låten i en tribute till min idol. Väldigt fin, men jag vet inte vem som sjunger.)

- Moi je joue - Brigitte Bardot (Jätteglad, jättekul, livet i rosa. Denna gör mig väldigt, väldigt glad.)

- Pretty Fly (For a white guy) - Offspring (Flashback till skoldiskot där. Alla killar dansar breakdance och jag tycker att de är jättefula. Haha!)

- Kom igen lena! - Håkan hellström (Det går att vara hög på musik. Denna får mej att hoppa runt som en iller på centralstimulerande.)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ironic - Alanis Morisette <3 :D

I want you to want me - Cheap trick <3

Love actually <3 jäättebra julfilm, älskar den! :D

Little help from my friends - Beatles <3 Har du sett filmen across the universe? ett måste för alla beatles fans! :D

*All you need is love - Beatles <3



Vet du vad?? Jag har hört Rolling stones live :D :D :P jag stod utanför deras konsert i Oslo förra sommaren :D skithäftigt, jag såg den där stora skärmen, där dom visar närbilder på artister :D



BTW. du min vän, har bra musiksmak :D

2008-12-23 @ 17:44:05
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0