Jullov








Det har varit en paus från bloggandet nu ett tag. Istället har jag varit ute och åkt skidor varje dag, det allra roligaste jag vet.  Det har varit kallt som attan, så kallt att luften i näsan blir till frost när man andas in, men det är det värt. På juldagen hade vi nästan hela berget för oss själva, för då var alla andra hemma och sov! :D

Den här julen har varit en av de bästa jularna någonsin. Jag fick en laptop i julklapp, så att jag kan skriva överallt, när som helst i hela huset och i världen utanför om jag vill också.

Jag tänker sitta på en parkbänk i en trenchcoat med A-kjol, känna mig som Holly Golightly och skriva om våren, sitta på ängen vid järnvägen och skriva i solnedgången bland maskrosluddet och skrika när tåget kör förbi om sommaren och sitta i min stol under äppelträdet i höstsolen. Det kommer att bli underbart, det lovar jag er.

Jag fick två nya pyjamasar, två stycken klassiska i herrmodell med blå ränder i flannel. Mycket tur eftersom mina andra pyjamasbyxor sprack när jag böjde mig ned. De var typ forntida.

Jag fick nya, stora, vita block att klistra in alla mina fotografier i.

Jag fick ett underbart vacker berlock i diamant som ser ut som en blandning av en snöflinga, en bakelse och en karusell sedd ovanifrån.

Självklart fick jag också mina favoriter, vita champagnechokladpraliner pudrade med hallon och blåbär. De tog slut fort måste jag erkänna.

Vad fick ni då, cheries? Jag är nyfiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0