Oavsett vad som händer sedan

 
 
 
Oavsett vad som hände efteråt kommer jag att minnas de sista timmarna innan årsskiftet som magiska. Oavsett vad som händer nu kommer jag minnas hur personer som aldrig dansar flängde runt som galningar, sparkades och hoppades till musiken, med tomtebloss i händerna i en mörklagd lägenhet utan möbler. Oavsett vad som händer kommer jag att minnas hur vi likt hovet vid Versailles, med fladdrande kappor, buteljer, sprang allt vad vi orkade mot och ut på det vidsträckta, kolsvarta fotbollsfältet där vi hånglat, slagits, supit och sovit under kaotiska sommarnätter, där nu varm ånga steg ur det vita gräset. Oavsett vad som händer kommer jag att minnas hur vi med olidlig förväntan trängdes runt det enda armbandsuret, "När som helst nu! Nu händer det!", för att vända uppmärksamheten mot skyarna ovanför precis på klockslaget, där konstgjorda stjärnor tog de verkliga stjärnornas plats, där alla himlarna bombastiskt täcktes med levande trädgrenar, atombomber av socker och explosioner liksom under brinnande krig. Med runda, tårfyllda ögon, hållandes en hand, häpnades vi utav denna barnsliga brutalitet till föreställning, och medan vi tillsammans, med darrande men beslutsamma röster gallskrek ut våra förhoppningar och drömmar, fulkysstes, minns jag att jag tänkte att det knappast existerar något bättre sätt att pånyttfödas på. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

så himla fin text<3

Svar: <3 Tack!
Allting är poesi.

2014-01-02 @ 09:30:19
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: Isabelle

Pur magi, det är vad det är

Svar: När en känner att det inte behöver överdrivas i efterhand, vet man att det på riktigt var magiskt.
Allting är poesi.

2014-01-02 @ 15:55:22
URL: http://isobelskareng.blogg.se
Postat av: Linnea

Tack för allt du skriver

Svar: Tack för att du hittat hit! :')
Allting är poesi.

2014-01-03 @ 02:18:38
URL: http://owc.blogg.se
Postat av: rebecka

en annan slags renässans. åh. så fint.

2014-01-08 @ 22:01:51
URL: http://herzschlag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0