Taxi to heaven





En allmännt knarkarromantisk tönthistoria:

Till han som fattar vad jag snackar om;

Det finns ett hemligt rum skymt från all insyn någonstans, bakom bruna persienner; Stairway to heaven.

Ligger det i en gräshydda, bland kokospalmer, i tikirytmens skugga, där atollens skälvande, livgivande vatten möter land? Är det ett hemligt gemak gömt bakom en mörk lönndörr i biblioteket, dold bakom en bokhylla liksom vilken som helst, vars klickande mekanismer aktiveras av ett finurligt lösenord eller varför inte vickandet fram och tillbaka på en utav gipsbysterna föreställandes berömda, tyska kompositörer? Är det ett hotellrum, hotell flagnande tapeter, hotell fulla askoppar, där regnridån ständigt strilar och skvalpar genom hålrummen i brandstegen utanför det enda fönstret, lufttrumman, duvkutter?

Ingen vet. För det är ett hemligt rum. Fast det finns ju någonstans. Det hade vi redan klart för oss från början.

Det var en gång en prinsessa som inte kunde sova, brukar det heta när jag klöser dina axlar i mörkret.

Det var en gång en rockerprins (med nördiga intressen) och hans flicka, hans egna, prinsessan. Och en R2-D2 klocka (vilken låter precis som den soptunneformade roboten då man klickar på en knapp). Och en säng. Lakanen tenderar att vara fulla av revor. Rockerprinsen misstänker prinsessan.

Inne i värmen lever de, i feber, inuti en försluten mikrodjungel av extremly loud and incredibly close. Inga kläder har de, och inga pengar har de, rullar runt på golvet, ringer ständigt efter roomservice och notan är trehundra mil lång. 

Sagan om ringen är allt som Klonerna anfaller borde ha varit (Och du och jag var Eowýn och Faramir). Och jag älskar svettpärlorna som rullar längs din rygg. Och jag älskar dig.

En transperant dröm. Hon bär honom med sig i sin silvermedaljong, och hittar så småningom tillbaks igen.

(Flyttfåglarna hittar tillbaks igen.)
   


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Även fast detta inte var till mig utan till honom tänkte jag ändå säga att det var drömlikt fint, och jag önskar er en låååmg verklighetsflykt i rummet någonstans.

2011-07-27 @ 18:55:23
URL: http://isobelskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0