Dance, you sinners! Kick! Scream!






De var barfota. Trådiga flanellskjortor kolorerade veckvis, färgglada asiatsjalar som höftskynken, tovigt hår, pärlor. Händer fläckade med mörk, intorkad motorolja. Tennisskorna är inte vita mer. Regnbågsbussen dundrar iväg genom den syrliga, bronsgula röken.

Awesome hangout. Skedkrig. Fotbollstomater. Solslafsig glass. Yla åt månen. Skaffa en get. Spela musik. Kör. We'll walk hand in hand, we are not afraid, someday, today.

Jag hade för små prasselbyxor och en enorm rosa axelremsväska med blomapplikationer. Du hade för stor tröja med klichéklistriga eldsflammor och rasslande fickor fulla med allt annat utom busskortet. Vi satt under klockan, bakom trasiga persienner. Vi läste en bok. Boken lades åt sidan, för den var mest störd. Du var roligare. 

Du argumenterade på ditt lite snedvridna sätt. Jag var arg på dig en dag. Jag hyperventilerade, du tröstade mig utan att egentligen veta om det. Du sa aldrig att jag var dum i huvudet, som de andra gjorde.

Fem år firar vi. Du är den ende av hankön som aldrig, aldrig, nevah evah blivit offer för mitt spydiga hat. Du är lat. Du är flegmatisk. Du är bäst. Du är min vän. Nu är du man också. Och ändå ser du likadan ut som du gjorde igår. 

Gratulationer på bemärkelsedagen Oliver! 

Må du och dina trummor alltid finnas och bullra i mitt liv. Jag behöver oredan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bon anniversaire Oliver :) :)

2010-04-13 @ 23:27:43
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: julia

gratulationskrama den där oliver ifrån mig (om än något i efterhand), han verkar bra.

2010-04-18 @ 15:06:45
URL: http://ohhboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0