Vinglasskärvor bland näckrosorna









Du vet att dina ögon är som sådana där svarta pärlor, visst gör du? Tomma och kalla men vackrare än vanliga. När du står med ryggen hitåt med nacken böjd och fötterna lite isär och armarna lite ute från kroppen och läpparna lite öppna ser du ut som D'Artangnan. Jag vet att du vet det. Jag har bilder av din rygg över hela mitt tak så att den är det första jag ser när jag vaknar. Du ger mig hjärtinfarkter men jag dör inte. Du vet väl att det är det som är meningen. När jag sitter naken på vår tomma veranda, skulderbladen mot den flagnade färgen som ger mig konstgjorda blåmärken, gråter jag kvicksilvertårar och undrar varför det var tvunget att bli just du.

Men det vet du väl också, visst vet du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0