Petite personnes - Petite choses








Några petite choses som jag tycker är det bästa som finns idag - - -

- Steppdans. Det är så fjantigt. Jag vill lära mig hur man gör!

- Min förra historialärare Janine från New Zealand. Hon hade näspiercing och pratade som Crocodile Dundee.

- Broadway - neonskyltarna, musikalerna,  taxibilarna, storbandsjazzen, käraste Frankie. . .

- Voltaire. En mycket klok man.

- Australiens Outback. Jag har till och med börjat se på Animal Planet igen, jag lovar.

- Woody Allen. Den häftigaste neurotikern som finns. Att kunna skriva dialog som honom är en av mina största drömmar.

- Krokodiljägaren Steve Irving. Jag slutade faktiskt kolla på Animal Planet dagen han dog. Det var för sorgligt.

- Gene Kelly. Han kan steppa. På rullskridskor! Han är min nya idol!

- Böcker i massor som jag lånar hem från biblioteket men aldrig läser ut.

- Varm choklad på skummjölk och med extra mycket grädde som man får mustasch av.

- Subterranean Homesick Blues. Låten är helt sjuk, men det gör inget.

- Medelhavet - Banyuls, Potisano, Perpignan, Monaco - turkost hav, vulgära Versace-sidenstycken och hus som ligger uppe på kullarna, det är fint det.

- Vår! Vår! Vår! Jag vill ha sol, trenchcoat och Breakfast at Tiffany's!

- Frukost. Scones Stekt ägg och bacon. Och te. Jag är jättehungrig!


Mp3 avled tidigt i tisdags. Jag vet faktiskt inte hur jag ska leva utan honom, och han var under hela sitt liv en god vän (speciellt på långa bilturer och under mattelektionerna) och en trogen teknikpryl som aldrig klagade och aldrig lade av. Dödsorsken är okänd. Jag ber er alla att hålla en tyst minut för Mp3 och visa respekt i denna tid av yttersta sorg. jag kommer att sakna honom - - -

Just nu är jag lite retro och använder en Walkman. Jag måste släpa på en miljon skivor överallt. Fast det är rätt fint ändå.

En injektion av regnbågar, hundvalpar och tuggummibubblor rätt in i blodet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0