Ballerina







Tålamod, mina vänner.


Inom kort kommer en novell i tre delar att läggas ut på Mademoiselle Heureuse.

Som ett smakprov kan jag berätta att den handlar om en liten Amélie med frasig kjol, ett nattöppet diner med rutigt golv, en snäll gammal man som gör goda blåbärspannkakor, ett nöjesfält, en teater, Gene Kelly och känslomässiga jordbävningar. Jag har valt att döpa den till Ballerina.

Innan denna skrift läggs ut vill jag, som sig bör, passa på att nämna några namn - - -

Novellen Ballerina tillägnas min underbara sångfröken Leena som förtjänar att alltid gå omkring med 10 000 W stjärnljus som lyser upp marken hon går på.

Tack, mormor, som visade mig ditt hemliga album innan det var för sent. Du har aldrig sett så bra ut som när du lutar dig över en blåmetallic motorhuv med väteperoxidhår.

Tack, Nio-till-fem-Sandra, som som är ett levande bevis på hur det känns att lyssna på fransk pop.

Tack, söta Guldballong, som får citronmarängtårta att låta så ofantligt gott.

Med ett sånt här tacktal känns det som värsta Oscarsgalan. Jag får verkligen se till att novellen lever upp till förväntningarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0