Skönhet av den kvinnliga varianten

Det här, mes amis, är de vackraste kvinnovarelserna som någonsin vandrat på vår planet. Jag sätter dem inte i nummerordning eller något för sånt är bara elakt. Ytligt eller inuti-aktigt, tycker jag innerligt mycket om de här flickorna trots att jag inte känner dem. Och aldrig troligen kommer att göra det heller. Förebilder, brukar det kallas. Hihi.  



Audrey hepburn

http://www.youtube.com/watch?v=eN6v8MSWfRw

Skulle jag vara fin i mörkbrunt hår? Rakt, mörkbrunt som alltid är lite sängrufsigt i nacken eller mörbrunt, lockigt mys. Jag drömmer om det, att slippa mina blonda bimbotestar och istället bli mörk, elegant och lite mystisk. Slippa vara en sådan himla solstråle jämt. Bara skina åt dem som verkligen förtjänar det. 

 

Julie Delpy

Min lillasyster säger att hon är ful. Då slår jag henne. Julie är så underbart supervacker. Snövit liksom. Tack vare henne behåller jag liksom min blondin-het trits allt som säger emot mig. Hennes ansikte ser ju tusan ut som frankrikes flagga. Vitt, rött, blått...




Hennes Kejserliga Höghet Storfurstinnan Tatiana Nikolaevna Yussopov Romanova av Ryssland
 
Imponerande namn. Egetligen tilltalades hon bara Tatiana och kallades av sina vänner för Tanya eller Tanuschka. Tatiana var Tsar Nicholas av Rysslands näst äldsta dotter (ni vet hela anastasia-karusellen) och ansågs vara den vackraste men blygaste av dem.  Det här fotot är så jättevackert och opretentiöst. Som om någon bara kom fram med en kamera när hon satt på stranden och inte hade smink på sig. Tyvärr slutade hennes historia inte så glatt. När hennes familj togs tillfånga var hon 19 år gammal. Hon han precis fylla 21. Innan...ni vet...usch...



Elizabeth Taylor

Elizabeth är en sådan person som man söker igenom efter så skavanker och upptäcker att hon inte har en endaste litet pyttefel utan är helt och håller perfekt...

Har ni sett a place in the sun? Har ni sett den behöver käraste Liz ingen motivering över huvudtaget. Den här scenen är nog bland det finaste jag sett:

 http://www.youtube.com/watch?v=wEuFNnJSIw8

(Det är Elizabeth taylor och Montgomey Clift, de som var bästa vänner som älskade varandra ni vet. När de övade in scenen stod de bara först tysta och såg in i varandras ögon för att skapa rätt stämning. åh!) 

Natalia Vodianova

En av de få supermodeller som jag tycker är verkligt vackra. Natalaia får mig faktiskt att känna något, att hon faktiskt inte är som alla andra (tro mig, det ska ju tydligen alla modeller tydligen göra, hmpf). Hon ser ut som en fjäril. Som en fe. Spindelnät.




Jane Birkin

Ibland önskar man allt att man var född liten, spinkig och brunögd. Med lugg, elektriskt hår (som inte klibbar mot halsen!) och lite blek fräknighet. bah, vad fin hon är...



medan vi ser på vackra bilder lyssnar vi på vacker låt:

http://www.youtube.com/watch?v=0Abhd7VgEIc

(Jag är tekniskt handikappad, och har just kommit på hur man länkar youtube-videos. Skåla för mig!)


Kommentarer
Postat av: anna

Måste hålla med dig när det gäller hon Tatiana av Ryssland, har aldrig sett människan förr men hon var vacker och hon utstrålar ngt.. :) vet inte vad, men jag får medlidande för henne på något sätt :/ förmodligen eftersom hon inte levde så länge..

2009-01-14 @ 22:24:00
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: z

din smak är hur cool som helst!

2009-06-05 @ 23:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0