Jag hatar allt






"Men kom igen nu! Säg något som verkligen gör dig arg! Något som du hatar!"
"Verkligen?"
"Ja!"
"Jag vill inte..."
"Kom igen..."
"Men snälla...!"
"Gör det nu!"
"Allt gör mig arg! Jag hatar allt! Det du gör nu till exempel!"

"Jag hatar alla medelålders loser-män som bara skrattar när man försöker övertyga dem om att man har rätt. Jag hatar folk som säger att feminister bara är cellulittäckta, bittra kvinnor som inte får nåt sex. Jag hatar George Bush. Jag hatar skavsår. Jag hatar folk som försöker göra en generad genom att ställa frågor som de vet att man inte kan svara på. Jag hatar besserwissers. Jag hatar personer som inte lyssnar på ens egna problem men blir skitsura då man inte lyssnar på deras. Jag hatar personer som inte källsorterar. Jag hatar hur media försöker vända om våran självkänsla till självhat genom att lista allt som vi skulle kunna ha gjort mycket bättre och på något sätt försöka vinkla alltihopa som om det är vårt eget fel att vi inte är superläckra, gifta och lyckliga varenda sekund av våra liv. Jag hatar tystnad. Jag hatar pedofili. Jag hatar när folk säger åt mig att klä mig efter vädret. Jag hatar när folk tycker att jag är söt när jag är arg. Jag hatar soldater som skjuter barn. Och jag hatar när ingen tar mig på allvar!" 

"Var det allt?"

"Nej, men jag vill fortfarande att du ska tycka om mig..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0