The greatest story

Du bjöd på varm choklad med marshmallows med hjärtformade utskurna hål i igår natt så sent att det var tidigt. Vi lyssnade på stadsljuden och på mannen som alltid spelar piano med fönstret öppet när han hoppas att ingen hör. Sedan kysste du mig. Allting försvann ned i en spiral av ljusblå bommulslakan.

Din huvudkudde luktar precis som tvättomaten och som du. Fönstret är öppet och det blåser kallt, men det gör ingenting så länge du är här och jag får halva täcket.

Jag minns igårkväll som ett neonbelyst moln. Hur du gick upp på scenen för att visa att du vågade, hur jag kom upp och räddade dig, hur vi skrek av skatt och gjorde bort oss totalt. Hur du lade armen om min axel och sjöng och tog i fel ton alldeles för falskt och alldeles för starkt. Hur jag grimaserade när tårarna rann nedför mina kinder. Fladdret i magen kittlade alldeles för mycket.

Solljuset är vitt. Din skjorta hänger över en lampa. Mitt silkiga linne har halkat ned från stolen i hörnet. Du är så varm och fin och solkysst och jag vill aldrig härifrån.  

Fast jag vill att du kysser mina ögonlock och min nästipp och min underläpp en gång till. Och jag vill ha tillbaka min Star Wars film när jag tänker efter.

Vakna... Vakna...













http://www.youtube.com/watch?v=QYJkmhCvK18


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0