Hej. Jag ville bara poängtera att jag älskar er.






Tack så mycket för alla underbart snälla kommentarer. Jag blir så fruktansvärt glad att det finns sådana som ni. Varenda kram känns ända in hit till kapillärernas infinity.

Min mamma har/hade bröstcancer (av mittemellan snäll och elak natur) i båda brösten men är på bättringsvägen. Hon har genomgått operationen, såren läker fint och allt ser ut att gå precis som det ska. Hon kommer med högsta sannolikhet att klara sig, fast vet vi inte riktigt om tumören kommer tillbaka eller inte än. Vi hoppas såklart på inte. Mamma är glad och mår prima liv, men hon sover också väldigt mycket och orkar knappt göra någonting. Den första veckan efter operationen fick jag tvätta hennes hår och hjälpa henne klä sig, och jag tror aldrig att något så enkelt någonsin varit så fruktansvärt. Så fort hon inte såg åt mitt håll bet jag ihop och försökte få saltet i ögonen att krypa tillbaka till hålorna de kom ifrån och vaporisera dem i någon slags inre avgrund. Att mammas kropp verkade ha åldrats femtio år över en natt var bara för mycket. Nu gör hon nästan allt själv, förutom tunga lyft och så, då måste någon annan hjälpa till. Jag tror pappa och syster är mer påverkade av det här än vad de vill visa. Alla håller ribban högt men mår samtidigt pyton. Men det ska bli bättre. Lilla mamma glider inte iväg så lätt. Kärlek övervinner allt, så sant.

Jag själv mår bra. Det har varit en fin jul och det kommer säkerligen också att bli ett fint sprillans nytt 10-tal!  

Gott nytt år!


Alla obekvämt ylleblöta men varma och tårframkallande kramar och ljusårsgnistrande superkraftspussar


 Er tillgivna

 
Izzie

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Gott nytt år Iz :)

2009-12-31 @ 14:16:48
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Anna

vad skönt att höra att höra av dig! och jag hoppas verkligen, jag med, att den dumma tumören inte återvänder. och att ni tar er igenom det här. det gör ni. bara ta hand om varandra.



och obekvämt ylleblöta men varma och tårframkallande kramar och ljusårsgnistrande superkraftspussar tillbaka! haha.



nästa år blir det bästa.

2009-12-31 @ 16:09:41
Postat av: yollande

Gott nytt år Izzie!

2010-01-01 @ 16:16:19
URL: http://yollande.blogg.se/
Postat av: julia

åh, vad underbart att höra, jag blir verkligen så glad!



Och av någon anledning vågade jag inte kommentera föregående inlägg, förlåt, jag var nog rädd för att skriva fel, trots att det nog är svårt att skriva fel i ett sådant läge.



Jag hoppas att tvåtusentio blir det bästa året i ditt liv hittills!

2010-01-01 @ 22:36:09
URL: http://ohhboy.blogg.se/
Postat av: z

god jul och gott nytt år i efterskott! jag hoppas och tror att allting kommer att fixa sig, det nya året kommer att föra med en effektiv tillfriskning och en massa obekvämt ylleblöta men varma och tårframkallande kramar och ljusårsgnistrande superkraftspussar ;)

2010-01-16 @ 19:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0