There are certain feelings we mustn't voice


















Det är väl först när man är påväg att mista någon som man verkligen inser hur stark kärleken till en person är. En familjemedlem, en bästa vän, en pojkvän, en make, en hustru, kanske bara en person man aldrig träffat men som gjort ett starkt intryck på en. Hur omöjligt livet verkar utan den personen, hur starkt man känner att man skulle kunna göra allt för att få bara en enda dag till, hur skräcken kryper under skinnet när man ångrar varför man alltid tog personens kärlek för givet.

"Whenever I get gloomy with the state of the world, I think about the arrivals gate at Heathrow Airport. General opinion's starting to make out that we live in a world of hatred and greed, but I don't see that. It seems to me that love is everywhere. Often, it's not particularly dignified or newsworthy, but it's always there - fathers and sons, mothers and daughters, husbands and wives, boyfriends, girlfriends, old friends. When the planes hit the Twin Towers, as far as I know, none of the phone calls from the people on board were messages of hate or revenge - they were all messages of love. If you look for it, I've got a sneaking suspicion... love actually is all around. "

Frankie Valli and the four seansons - Can't take my eyes off you
Peter Sarstedt - Where do you go to, my lovely?
Debussy - Clair de Lune


Kommentarer
Postat av: z

det var trevligt att träffas! du verkar vara en så härlig drömmare, way to go :) himla underbara intressen du har också. tycker väldigt mycket om din blogg, den väcker sådant ljuvligt intresse som endast upphittade gamla fotografier på någons vind eller fina böcker som luktar försvunna vackra decennier kan väcka. självklart ska du fortsätta blogga! du skriver jättebra också, glöm inte det :)



själv är jag 18 och bor vid världens ände 100 km ifrån Stockholm. självklart vill jag bort jag med. tycker faktiskt att vi har ganska lika intressen (men Stones gillar jag inte, har försökt och försökt, men vi funkar inte tillsammans). hm, men jag skulle aldrig förklara mig själv sådär kortfattat som du gjorde! jag addar den där mailadressen som du lämnade (så fort jag får tillbaka min dator med msn=imorgon), så kan vi prata :) hoppas att du har msn.



och man är absolut ingen tönt, om man gillar sådant som är alldeles för fint för andra.



P.S. den här bildserien älskar jag bara!



2009-06-22 @ 15:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0