Saxofon, vårmorgon och randig pyjamas








Den ensamme gamle mannen som bor tvärs över gatan väcker mig alltid om lördagarna. Efter han ätit frukost brukar han gå upp på taket i sin pyjamas och spela små melodier som får det att vibrera i bröstet på en. Jag kallar honom Frankie, eftersom han verkar gilla Sinatra. Speciellt "I got you under my skin".  Igår gick jag upp och satte mig bredvid honom där uppe bara för att ha gjort det. I vinden var det svinkallt och han sa inte ett ord, men det gjorde inget. Han spelade, och när jag sjöng så log han. Jag tror att jag gör om det imorgon. Kanske säger han ingenting, kanske säger han hej. Då ska jag spara det som pojken i reklamen som har det på sitt skrivbord.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0