Prinsessa







Vad gör er lyckliga? Hur ser en perfekt dag ut för er?

Min perfekta dag börjar med att jag vaknar tidigt och är klarvaken, rummet är kallt men det är varmt under täcket. Det soligt men fullt av tunna moln över hela himlen. Mitt ansikte är marsipanslätt, lite eyeliner är kvar från igår. Jag skulle plötsligt befinna mig på en spännande plats, Paris, New York, Rom eller någonstans i Australien  - - -

Mina finaste vänner skulle också vara där, och tillsammans skulle vi prata, skratta, lyssna på musik och äta så många croissanter vi bara orkade. När kvällen kom skulle alla vingla iväg till något fullpackat, mörkt ställe och dansa så att sminket rann ända tills nästa morgon.

I gryningen skulle vi trötta och iförda mörka solglasögon strosa upp för en aveny, se in genom skyltfönstren på enorma juvlesmycken som vi aldrig under vår livstid skulle ha råd med och se solen gå upp mellan husen, långsamt långsamt.


Tiny Dancer - Elton John


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0