Once upon a time in a magical kingdom far, far away - -






Just nu ligger de här böckerna på mitt sängbord i ett enormt berg. 
Stora kartböcker balanserar på små pocketböcker som balanserar på en trave tidningar som balanserar på två romaner som balanserar på en fotografisamling som balanserar på - - - -

- 1000 places you have to see before you die
- Kaxiga tjejers guide till att få vad de vill ha
- The hippie Handbook
- Vagabondguide till Australiens östkust
- Bergdorfsblondiner
- CD-skivorna Paris/Texas the soundtrack, Highway 61 revisited och Great Movie themes
- New York (Första Klass reseguider)
- 1000 filmer för livet - en film för varje känsla
- De tre senaste numrena av Elle och en gammal Vogue
- Kalifornien (Första Klass reseguider)
- The wilderness of Australia
- The complete roadtrip tour guide of Australia
- Australien - folk och länder
- Tankar om Mode - Lotta Lewenhaupt
- Josephine - Fransmännens kejsarinna
- The great LIFE photographers

Som ni ser har jag en smått besatthet av Australien. Jag kan sitta i timmar och bläddra igenom de tjocka, blanka sidorna i reseböckerna och se på den röda sanden och läsa om surfare, kängurugaller, skitiga motell och livsfarliga ödlor. Jag älskar att läsa i reseguider. De tar en någon annan stans. Man blir att filosofera över alla möjligheter och allting som man vill hinna se innan det är dags att lämna festen. Oftast väljer jag faktiskt även filmer efter vart man har spelat in dem någonstans. Det är ett starkt kall på att jag vill se världen och inte bara sitta fast här i snön och mörkret och drömma om den. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill till Australien!

2009-03-08 @ 14:02:31
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0