Man kan inte vara nere med en ballong





Jag läste det finaste på en blogg häromdagen. Jag blev kär och var bara tvungen att skriva ner det, jag med.

(Bloggen tillhör en väldigt mycket söt person, som finns länkad här bredvid som Guldballong. Ni bör titta in på den, annars - - - )

"Everyone has a gripping stranger in their lives, a stranger who unwittingly possesses a bizarre hold over you. Maybe it's the kid in cut-offs who moves your lawn or the woman wearing white shoulders who stamps your book at the library - a stranger who, if you were to come home and find a message from them on your answering machine saying, "Drop everything. I love you. Come away with me now to Florida", you'd follow them."   - Douglas Coupland

Jag har faktiskt en sådan person. En pojke med hatt och lockigt hår som cyklar förbi mig varje dag när jag går för att dricka choklad eller för att köpa sushi. Han har en axelremsväska och jeansjacka och hans cykel har en sådan där cykelkorg som man kan sitta i, som på en postcykel. Ibland ser jag honom på biblioteket, vid fantasyhyllan eller i musikrummet. Han gillar klassiskt och Manu Chao. Jag tror jag skulle följa med honom vart som helst.

You whistled your way into my heart  - - - 


Kommentarer
Postat av: Anna

Å, du är en väldigt mycket söt person själv :* Jag har tänk mycket på det där citatet. Min främling satt på ett tåg och vek små origamifigurer (det är därför jag är smått besatt av origami). Jag har bara sett honom den enda gången. Jag minns inte ens på vilken station han gick av, men om han bad mig följa med till Florida vet jag att jag skulle göra det. Och du, så länge åker jag gärna på roadtrip med dig! :'D Route 66 och folkrock, eller vad säger du? Plus stanna på alla diners längs med vägen och dricka tusenkaloriersdrinkar med körsbär på toppen och äta citronmarängpaj. Puss.

2009-03-08 @ 22:24:25
URL: http://guldballong.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag gillade det citatet, eller texten som du har i inlägget. =)

2009-03-09 @ 20:15:35
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0