Skönhet av den manliga varianten

I tidigare inlägg hae jag presenterat de fagraste flickorna jag vet.

Männen. De män som gör att jag har enorma krav på pojkar, dessa pojkar...

Fast jag antar, blir man kär, så blir man. Plötsligt så kan alla de där kraven bara kastas rakt ut genom fönstret. Tro mig, det är sant.  Jag så avskyr att svika mina principer. 

Jag vet att de flesta av dem här männen numera antingen är gamla, tjocka eller döda - typiskt min stil säger vissa - men i filmerna jag förälskat mig i dem i är de alla perfekta drömprinsar, perfekta drömprinsar som kan lyfta upp mig i sina armar, stryka bort en hårslinga från mitt ansikte, pressa sina läppar mot mina och flyga iväg med mig upp mot stjärnorna.  

Marlon Brando

Oavsett vad alla säger, är Marlon Brando mitt absoluta ideal när det kommer till män. He had me at hello. Hela hans uppenbarelse bara osar av rå, maskulin skönhet. Hans hår, hans blick, hans rygg... Jag avgudar honom från topp till tå, jag vill liksom bara att någon ska kasta upp mig mot en vägg så fort jag ser honom. Oj.

Jag är en sådan sado-machosist. Bah. 
 


http://www.youtube.com/watch?v=S1A0p0F_iH8 

Scenen är från "A Streetcar named desire". They just don't do men like this anymore...

Paul newman

Mannen med de blåaste ögonen jag någonsin sett. Jag lovar, de är så blå att det gör ont att se in i dem, de är blåare än medelhavet eller himlen på sommaren elller gnistor av elektricitet. Ifall han såg på mig en längre stund, vet jag att jag skulle dö.   



http://www.youtube.com/watch?v=vu0YmE41fg8 - "Lock the door..."

Ursäkta dålig kvalitet, men den här scenen är bäst. Den är från Cat on a hot tin roof.

Gregory Peck



Anledningen till varför jag älskar denne man är för att han är så där typiskt som man förväntar sig att män i gamla filmer ska vara. Han har på sig kostym, han kysser flickor på händerna, hjälper dem in i bilar, ler i precis rätt ögonblick och pratar sådär underbart träigt utan att det blir oäkta. Jag dansar till jazzmusik i rökig lokal tillsammans med denne man i mina tankar. När jag minst anar det, tippar han min haka uppåt med fingertoppen och kysser mig.

James franco



http://www.youtube.com/watch?v=qk7OKQVy8pc "Be Cool!" Jag skrattar så jag dör åt den här!

Jag har ingen aning om vad han håller på med här... men ändå. James Franco är den vackraste killen jag vet som lever och är i lämplig ålder. Hans hår som har samma färg som gräddkola och hans helt galna skratt är nog det jag älskar mest hos honom. Han sticker liksom ut, och är inte som alla andra jag-är-20-år-och-het -karbonkopior i dagens kändisvärld som sminkar sig i smyg. Han är min prins, en prins med trasiga skor som har glasögon i smyg och ritar av folks ansikten på snabbköpskvitton och servetter. Han som flyttar på sin väska och ler när det inte finns någon plats på bussen, han som gör grimaser för att muntra upp en när man är sjuk. Han som får en att skratta så man tappar balansen.

Robert Pattinson

Det nyaste tillskottet. Trots att Twilight-hysterin har lagt sig en aning så kan jag helt enkelt inte låta bli. Bah. Han är så vacker att han nästan är uttjatad... Käkbenet, ögonbrynen och hans helgalna hår. Han lyckas verkligen med att vara mums samtidigt som han ser ut som "hej-jag-har-inte-sovit-på-typ-tre-veckor-snart-och-tar-dessutom-heroin"... Att hans röst låter som en brittisk målbrottsdrabbad kalv är ungefär det finste jag vet.



Jag älskar den här låten. Fortfarande. De säger att han mumlar, men jag tycker bara att det förstärker sången och gör den mer intim. Som om man satt bredvid honom på en stenig strand och han spelade bara för dig, bara för dig. 

http://www.youtube.com/watch?v=aSq7U-VhyaI  - Ignorera den dåliga fanvideon till, men det här var den enda bra versionen som youtube inte tagit bort.

Stålmannen



Ja, jag vet att han har på sig trikåer och flyger jättefult med en arm lyft ovanför huvudet, har en urlöjlig signaturmelodi och en helknäpp lock i pannan, men han är ju ändå liksom... Stålmannen... Och jag är en nörd... Han är 1.90 cm rent godis med ett hårt bröst att luta sig mot och ett par starka armar som kan bära en ifall fötterna gör ont. Märk väl att stålmannen är den enda på listan som inte finns på riktigt - vanligtvis brukar det finnas många fler.

http://www.youtube.com/watch?v=DjO_kKQRdkU

I de här scenerna blev jag så kär när jag såg dem för första gången. Jag vet att det är uråldriga specialeffekter, men det är inte det som är huvudsaken. Huvudsaken är att jag i flera veckor efteråt drömde om att flyga med Stålmannen över New Yorks om nätterna upplysta gestalt...

http://www.youtube.com/watch?v=fJYmKBQTfEs

Kommentarer
Postat av: anna

ohh, james franco = snyyyygg :D

2009-01-16 @ 15:29:08
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Emma

James Franco!! OOOH! Fast hans blir väl 31?

2009-01-16 @ 15:31:09
URL: http://rocknymph.blogg.se/
Postat av: z

så sant! antingen är de döda eller så heter de James Franco

2009-06-05 @ 23:18:44
URL: http://yesterdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0