London Calling



Min vän åker till London imorgon. Där ska hon kidnappa Robert Pattinson, ta ett foto på Big Ben och närvara på ett kalas med britter. Jag hoppas att hon får det underbart! 

Jag lyssnar mycket på Norah Jones just nu har jag märkt.  Hon inspirerar mig och får mig att vela kunna spela piano och sitta och skriva musik med små vackra texter till. Det är synd att vi har saker precis överallt i huset så att vi inte får plats med något piano. Jag skulle vilja ha en flygel i ett helt tomt rum med stora fönster. Där skulle jag sitta och vara mystisk och musikalisk. Spela Clair de Lune, Valse d'Amelie och en massa annat plinki-plonk.

Jag har bestämt mig för att förkasta teknikåldern i liten skala, eftersom jag har märkt hur mycket dödtid jag tillbringar framför datorn. TVn hinner jag ändå inte sitta framför (Jag vet knappt hur man byter kanal sedan vi köpte en ny) men framför datorn blir det lätt en massa slöklickande. Och sedan tycker jag att det är konstigt att jag aldrig har tid med något längre.

Då tänker jag äntligen läsa ut alla böcker som ligger liggande med bokmärket inkilat i mitten. Lära mig att laga mat och få tid till att träna. Göra klart mina skolarbeten god tid. Skaffa lite självdisciplin.
 
Det blir kul att se hur det går, men det löser sig förmodligen. Det gör det alltid.  

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner samma sak. Helt tvångsmässigt måste jag kolla in vissa hemsidor/bloggar varje dag. Det känns ganska osunt... FÖrresten skulle jag också vilja kunna spela piano. Det känns lite gammaldags och sofistikerat och allmänt fint.

2009-01-28 @ 18:37:54
URL: http://guldballong.blogg.se/
Postat av: Anna

just nu vill jag byta liv med mig själv.. eh alltså Anna Holm ;D

2009-01-28 @ 19:54:03
URL: http://sangster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0