En bättre version?


Jag har läst Jane Austens stolthet och fördom och är väl inte direkt dess största fan. Språket är ganska gammaldags, boken kan bli seg och jag stör mig lite grann på den extremt uppenbara romantiken då huvudpersonerna ser varandra några gånger och sedan säger "Jag älskar dig. Kom så gifter vi oss!" 

Men ändå... Filmen med Keira Knightly är ju så underbart fin, soluppgång över lövskogen medan fåglarna kvittrar, alla stora gods och baler och så Mr.Dracy såklart...
 
Nu har jag sett en så mycket bättre version av hela filmen och boken och allt annat som har med Jane Austens 1700-talets England att göra!

Mini TV-serien lost in Austen! I den hamnar en flicka från vår tid i boken, ersätter huvudkarakären Lizzie Bennet och måste se till att allting ordnar sig som det ska. Hon lyckas inte så bra. Detta inkluderar att hon knäar Mr. Collins i skrevet under balen på neatherfield. Den präktige och blyge Mr.Bingley blir ett fyllo. Hans syster, satmaran Miss Bingley visar sig vara lesbisk (Så mycket bättre!). Mr. Dracy dyker ned i Pemberleys fontän och man får se hur hans vita skjorta smetar runt hans överkropp. (Hjälper inte handlingen, men ååååå) Mrs. Bennet har känslor. Mr. Bennet är hur cool som helst. Kitty och Lydia är inte alls lika dryga och springer inte omkring och skriker hela tiden. Mr. Wickam visar sig ha ett inre och ett hjärta. Dessutom tycker jag att han är misstänk lik Chuck Bass. Han dyker upp hela tiden, när man minst anar det, rynkar på ögonbrynen och mumlar hest om saker som bara förvirrar en. Min vän tycker att han är mycket sexig. Jag gillar mer Mr. Darcy. Det kanske säger något om min killsmak. jag måste hitta min otrevlige like någonstans. Nu tänker jag bli världens nörd.

Kommentarer
Postat av: Malin

Då Blogg.se på senaste tiden har blivit segare är kola har jag bestämt mig för att äntligen ta steget till en helt egen hemsida. Vad jag behöver hjälp mig från dig är att bestämma ett färgtema. Jag har lagt upp förslag i mitt senaste inlägg som jag vill att du röstar på. Så, hjälp en stackare att fly från denna hemska blogg-domän!

2009-01-11 @ 21:55:30
URL: http://malinskarner.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0