Liten blå bok med kaffefläckar på varje sida









Jag är kär.

Han har en militärgrön, trång skinnjacka.

Han röker cigaretter med vita filter.

Hans ögon är stora och bruna.

Han går med axlarna uppryckta och händerna i byxfickorna, även där solen letar sig fram över kullerstenen.

Han påminner mig lite om Howlin' Pelle. Kanske ett stänk Jared Leto. Någon musiker. Det är något med hur håret lockar sig i nacken och över öronen, man bara ser dem inuti med en gitarr i famnen eller med ett munspel i munnen.

Jag vet inte vem han är, inte vad han heter, men det spelar ingen roll, för han är så fin.

Jag vill ha honom med mig på en filt i parken vid teatern, en vinflaska och en bärbar grammofonspelare. 

Iskall junisoluppgång, blå gåshud om benen, dagg över kläderna och hans arm som inte får försvinna.  

(Precis så här - - - - )

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för den fina kommentaren :)

2009-04-21 @ 21:31:17
URL: http://stucklikeglue.blogg.se/
Postat av: Anna

<3

2009-04-22 @ 21:23:30
URL: http://guldballong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0