Det här är jag


Hej på er alla i ute i världen. Det här är mitt första inlägg.  Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag har aldrig haft någon blogg förut. Vad skriver man i sitt första inlägg? Jag kanske ska börja med att presentera mig:

Jag heter Isabella och jag är 16 år gammal. Mina föräldrar döpte mig till Isabella, men jag heter egentligen Izzie, för det har alla jag känner och inte känner kallat mig så länge jag kan minnas. Jag bor i en sisodär mellanstor stad i mitten av Sverige, på en plats som de flesta kanske inte har hört talas om, i ett rött hus bredvid ett berg som man åker skidor på. Mitt rum är vitmålat, mina skor är citrongula och mitt nagellack  mörklila. Jag har en kanin som heter Myggan, en trasig nallebjörn som heter Teddy, en tavla med Audrey Hepbrun på min vägg, skållhett te i min mugg och Anna Gavalda på mitt sängbord. Mina öron är ungefär 4 centimeter långa, övrig längd får du lista ut själv. Jag lyssnar på the Rolling Stones och drömmer i hemlighet om att flyga med Stålmannen. Jag är extremt fascinerad av 60-talet. Mina vänner är personer som kan acceptera mig för den jag är. Vill du bli min vän behöver du bara få mig att skratta så att jag trillar av stolen jag sitter på. När jag blir stor tänker jag flytta till Paris. Jag vill bli journalist, författare, FN-politiker eller operasångerska. Jag tänker inte gifta mig förrän jag hittar Marlon Brando. Mitt läppstift är oftast rosenrött. Om du har sett en tjej med honungsblont hår som nästan går till midjan sitta på en bänk med en ask chokladpraliner och nynna på låtar från Moulin Rouge, är det förmodligen mig du fått upp ögonen för.

Nu har du fått ett litet smakprov på vem jag är! Jag vill gärna veta vem du är också! Välkommen till min värld. Jag älskar dig, galning.

Kommentarer
Postat av: isabelle

Jag älskar dig, galning.

2012-10-17 @ 12:00:41
URL: http://isobelskareng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0